Megjelent az openBVE 0.3-as próbaverziója, letölthető a http://openbve.zxq.net oldalról. Jelenleg próbálgatom a programot, valószínűleg majd később megjelenik egy írás ezzel kapcsolatban. Miközben nagy izgalommal várjuk a programot, nem szabad elfeledkezni arról sem, hogy hátulütője is van a dolognak. Egyetértek pre-zlivel, aki a következőképp nyilatkozott:
„jó oka volt Mackoy úrnak arra, hogy ne csináljon külső nézetet vagy animált objektumokat: így maradt kezelhetően egyszerű és mérsékelt gépigényű a játék (mégis élvezhető és adott esetben látványos alternatívát biztosítva azoknak, akiknél ilyen vagy olyan okok miatt a TRS vagy az MSTS nem jött be). Attól tartok, hogy ahogy egyre teljesebbé fejlődik az OpenBVE, úgy válik egyre bonyolultabbá. És itt nem csak arra gondolok, hogy a játékosoknak egyre komolyabb gépekre lesz szükségük (ez a mai átlagtechnológiával talán simán áthidalható), hanem inkább az építőket féltem. Kissé furán hangzik, de ahhoz, hogy az ember BVE2/4 alá objektumot, pályát vagy járművet tudjon szerkeszteni, meg kellett tanulni egy viszonylag jól behatárolható és könnyen leírható, gyorsan elsajátítható módszertant, de semmiképp nem volt szükség informatikusi szakképzettségre ahhoz, hogy az ember élvezhető eredményt produkálhasson. Kicsit tartok attól, hogy egy sokkal fejlettebb progi eltántorítja azokat a lelkes amatőröket, akik szívesen építkeznének, de félnek a bonyodalmaktól."
Továbbá sokan úgy gondolják: az openBVE egy külön program, mi megmaradunk az eredetinél. Nos, az is lehet, hogy emiatt két részre fog bomlani a BVE világa: azokra, akik támogatják az openBVE-t, és azokra, akik nem.
Úgy gondolom, érdemes elolvasni a http://www.vonatmagazin.hu/?p=1112 oldalon található leírást. Nemsokára további részletek az openBVE-ről, itt a blogon.